coaching4smart

Coaching

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 04/04/2016 at 05:00

Mam nadzieję, że doświadczenie z medytacją miało dobry wpływ na Wasze życie.

Po znacznej przerwie wracamy do poniedziałkowych wpisów. Ale, ale… nie będą one już co tydzień. Myślę, że raczej co jakiś czas. Tyle, że wpisy będą się zawsze ukazywać w poniedziałek.

Na blogu jest bardzo dużo materiałów. Są ćwiczenia, opisy, metody, modele, itd. Ważnych informacji jest naprawdę wiele. Wystarczy z nich skorzystać. Wszystkie materiały wystarczą dla coachów na poziomie do ACC ICF.

Powoli, wraz z rozwojem mojej drogi coachingowej, uważam, że im mniej i prościej, tym lepiej. Coachowie na poziomie PCC ICF budują własną odwagę do dzielenia się swoimi odczuciami, zadawania naprawdę ważnych pytań i do milczenia. Cisza to podstawa. Dawanie przestrzeni i cierpliwość to kolejne ważne elementy pracy. Kiedy zastanawiam się, po co mi były te wszystkie modele, narzędzia, informacje, itd. to dochodzę do przekonania, że dla ćwiczeń. Od poziomu PCC ICF zaczyna się praca z intuicją. To dla jednych trudne, a dla innych łatwe.

W wielu szkołach kładziony jest nacisk na techniki i metody coachingowe, ale rzadko na to, jak rozmawiać z drugim człowiekiem. W jaki sposób można dotrzeć do sedna. Bo przecież gdyby klient wiedział, czego mu potrzeba, bądź jak znaleźć rozwiązanie, nie przyszedłby do coacha. Powstaje pytanie: jak odkryć z klientem to, o co mu naprawdę chodzi? Dzisiaj powiem: w rozmowie, w ciszy, we współodczuwaniu, w tempie klienta, czasem w mocnych pytaniach. Im mniej coacha, a więcej klienta tym lepiej.

Jaki jest potrzebny do tego coach? Skuteczny. Ale to też zależy, na jakim poziomie piramidy Diltsa klient szuka rozwiązania. Kiedy jest to poziom do poziomu przekonań, pewnie wystarczy, żeby był to coach na poziomie ACC ICF. Kiedy konieczna jest praca na poziomie do tożsamości, coach PCC. Kiedy chodzi o wyższe poziomy, coach MCC ICF.

Czasem wystarczy po prostu drugi człowiek, przed którym można się otworzyć i ma dla nas czas akurat wtedy, kiedy tego najbardziej potrzebujemy.

Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: