coaching4smart

Samopoznanie

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 18/01/2016 at 05:00

Szacuje się, że codziennie pojawia się nam od 12 tysięcy do 60 tysięcy myśli. Większość z nich jest negatywna. To myślenie o błędach, o tym co nam nie służy, co jest źle, fatalnie, to samoocenianie, czego nie potrafię, nie dam rady, chęć kontroli, itd. Tyle, że te myśli obniżają naszą samoocenę, a przez to negatywnie wpływają też na innych. Zamiast myśli, które pomagają nam wzrastać, dają nam kolejnego kuksańca. Za każdą taką opinią jest pozytywna intencja, ale żeby do tego dotrzeć potrzeba wiele świadomości i codziennej obserwacji siebie z taką samą empatią i akceptacją, jaką okazujemy innym. Zauważenia, że jestem tak samo ważna/y, jak ludzie którzy są dookoła, a moje myśli mogą być dla mnie wsparciem. Odkrycie, o co mi naprawdę chodzi w tym codziennym gadaniu do siebie i kim jestem oraz co jest naprawdę dla mnie ważne to początek samopoznania i nadania życiu sensu w każdym działaniu.

Zachęcam do pracy nad sobą. Do obserwacji własnych myśli, do codziennego ćwiczenia obserwacji myśli bez ich oceniania, ale też refleksji nad własnymi działaniami i życiem.

Macie niedosyt? To dobrze. Za tydzień podam ćwiczenie, które pomaga zyskać dystans do własnych myśli i poczuć się lepiej ze sobą.

Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

 

Skomentuj

