coaching4smart

Opowiadanie o szczęściu

In Anegdoty on 06/11/2015 at 05:00

Przeczytaj proszę opowieść, a następnie pisemnie odpowiedz na parę pytań (mogą to być odręczne notatki). Sądzę, że zajmie Ci to ok. 5 minut. A zatem…

Opowiadanie jest o 92-letniej kobiecie, która każdego ranka o ósmej była gotowa, elegancko ubrana z nienagannym makijażem pomimo faktu, że była niedowidząca. Ze względu na śmierć swojego męża, właśnie przenosiła się do domu opieki społecznej.

Przez kilka godzin cierpliwie czekała w holu domu opieki, a gdy zatrudniona tam osoba powiedziała, że jej pokój jest gotowy, uśmiechnęła się rozbrajająco i z entuzjazmem ruszyła z opiekunem do windy. Po drodze opiekun opowiedział jej o pokoju i pokazał szczeniaka, którym starsza pani miała zacząć się opiekować. Z ogromnym entuzjazmem przywitała się z psiakiem i z miłością powiedziała do niego, że teraz razem będą mieszkać w cudownym pokoju. Opiekun się zdziwił i powiedział:

– Przecież pani nie widziała jeszcze tego pokoju.

Na co staruszka żwawo odpowiedziała:

– To nie ma żadnego znaczenia. Szczęście to coś, o czym decyduje się wcześniej. To czy pokój będzie mi się podobał, czy nie, nie zależy od jego umeblowania i rozmieszczenia, ale od tego jak zorganizowałam go sobie w głowie. Ja postanowiłam, że już go pokochałam. To świadoma decyzja. Każdego dnia mam wybór. Mogę spędzić dzień w łóżku, opowiadając o swoich schorzeniach, które z biegiem lat powstały, albo mogę wstać z łóżka i być wdzięczna, że mam kolejny cudowny dzień do przeżycia. Każdy dzień jest darem, więc tak długo jak żyję, skupiam się na wszystkich szczęśliwych chwilach z całego mojego życia, które zachowałam w mojej pamięci specjalnie na tę okazję.

Urocza staruszka od razu zdobyła sympatię opiekuna, a jej słowa zapadły mu w pamięci na zawsze.

Autor nieznany.

 

I teraz pytania: Co czujesz po przeczytaniu? Jaka jeszcze mądrość płynie dla Ciebie z tej opowieści? Jak ją możesz zastosować w codziennym życiu? Kiedy pojawia się wiele możliwości?

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, w tym także w sprawie warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Dominika Piórecka

Skomentuj

