coaching4smart

Co mogę dać i co chcesz wziąć?

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 24/08/2015 at 05:00

Zdarza się w codziennym życiu, że Klient rozczarowuje sprzedawcę. Tak to prawda. Tak bywa. Sprzedawca jest otwarty, może i potrafi zaoferować produkt o najlepszych parametrach, dostosować do możliwości finansowych, do potrzeb (nawet tych niewypowiedzianych), a tymczasem Klient chce kupić tylko młotek! Sfrustrowany sprzedawca nie może pojąć: Jak to? Ja chcę mu (Klientowi) sprzedać cudowny produkt w najlepszej cenie i wiem, że Klienta na to stać, a on nie chce!!! I jeszcze koncentruje się tylko na wyborze koloru młotka, a nie widzi ogromu możliwości, które sprzedawca kładzie przed nim. Jest wprost ślepy, głuchy i niemy. Sprzedawca nie może uwierzyć i mówi do siebie: Albo ja jestem do niczego, albo Klient jest bez rozumu i wyobraźni! Taka okazja! Powtarza w myślach z tysiąc razy!

Mamy to?

Tak też bywa w coachingu. Wyobraźmy sobie, że coach potrafi pracować na różnych (nawet najwyższych poziomach logicznych), a Klient zaplanował, że chce wypracować plan na najbliższy tydzień. Taki jest jego cel na sesję. Nie chce, nie widzi i nie słyszy, co jeszcze jest możliwe, itp. Ma cel i to jest dla niego w tej chwili ważne. Co wtedy? Bywa, że coachowie frustrują się i obwiniają, że nie potrafili przekonać Klienta do swoich racji. Bywa, że obwiniają Klienta za takie działanie. Bywa, że przenoszą to na Klienta i sesja przestaje być sesją Klienta, a zaczyna być sesją „przybitego” coacha. Bywa, że zaczynają radzić i próbują stanąć na rzęsach, żeby Klient wreszcie zobaczył to, co oni widzą.

A co zamiast? Sesja jest Klienta, a nie coacha. Klient bierze z sesji tyle, ile chce i potrzebuje. Coach jest tylko narzędziem i lustrem. Tyle i tylko tyle.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, w tym także w sprawie warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: