coaching4smart

Cel coachingowy SMARTER, czy PURE

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 23/03/2015 at 05:00

Większość coachów stosuje do oceny celu w coachingu parametry SMARTER ( z ang. od pierwszych liter:  S – Specific and clear (specyficzny, konkretny, jasny), M – Measurable (mierzalny), A -Attainable (osiągalny), R- Relevant (istotny), T – Time-bound (osadzony w czasie, określony czas), E – Exciting (ekscytujący), R – Recorded ( zapisany)). Często dodatkowo coachowie sprawdzają, czy cel jest jeszcze ekologiczny, czyli „zdrowy” dla otoczenia.

Niektórzy coachowie stosują model PURE (z ang. od pierwszych liter: Positively stated (pozytywne sformułowany), unterstood (zrozumiały dla Klienta), relevant (istotny), ethical (etyczny)).

Moim zdaniem nie ma to aż takiego znaczenia, czy jest to cel SMARTER, czy PURE, czy też połączenie tych dwóch. Ważne, żeby był tak sformułowany, by był ważny i spowodował działanie. Osobiście preferuję SMARTER z uwzględnieniem ekologii. 🙂 A co Wy na ten temat sądzicie? Takie stosujecie metody definiowania celu w coachingu?

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, w tym także w sprawie warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: