coaching4smart

Pętla w coachingu

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 09/03/2015 at 05:00

„Pętla” coachingowa to podstawowe narzędzie pracy każdego coacha. Niektórzy mówią, że to esencja coachingu. Przyjęło się, że składa się z zadawania pytań, słuchania i odzwierciedlania. A gdzie „pętla”? Kolejność polegająca na zadaniu pytania, wysłuchaniu odpowiedzi, odzwierciedleniu i ponownie zadaniu pytania, wysłuchaniu odpowiedzi i odzwierciedleniu. I kolejny raz i kolejny i tak pojawiają się „pętle”.

Przy czym pytania powinny być takie, które dotkną sedna, czyli ważne. Takie, które wywołują u Klienta możliwość wyjścia poza strefę komfortu, zatrzymanie, a może nawet dłuższą ciszę. Jeżeli Klient „ucieka” od odpowiedzi to jest to również „ważne” pytanie. Słuchać to znaczy słuchać, słyszeć i usłyszeć zarówno to, co rzeczywiście zostało powiedziane, jak też to co zostało przemilczane (ale tylko pozornie, bo Klient dał sygnał, że pod tą ciszą „coś” jest). Odzwierciedlanie to używanie ważnych i kluczowych słów Klienta, po to aby je zobaczył (usłyszał) jak w „lustrze”.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, w tym także w sprawie warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.
Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: