coaching4smart

3 cechy – narzędzie coachingowe

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 19/08/2013 at 05:00

Zdarza się, że Klient ma zły nastrój na początku sesji. Coś poszło nie tak, spóźnił się, jest zdenerwowany, etc., ale jednocześnie nie chce o tym rozmawiać. Jest to ćwiczenie na polepszenie samopoczucia oraz poprawę pewności siebie. Może zostać również użyte jako uzupełnienie analizy SWOT oraz jako wskazówka do określenia wartości Klienta.

Przykładowy sposób wykonania ćwiczenia:

Weź długopis lub ołówek i zapisz w skali 1-10 swoją pewność siebie.

Następnie wybierz z listy trzy cechy, które uważasz za najlepsze oraz najgorsze. W razie potrzeby, jeżeli lista nie określa wystarczająco precyzyjnie cech, możesz dopisać własne.

Oto przykładowa lista:

wierny, kochający, ambitny, na uboczu, spóźnialski, niezmotywowany, skryty, opiekuńczy, niepewny siebie, nieczuły, wesoły, w złym humorze, taktowny, bezmyślny, wybuchowy, niegrzeczny, współpracujący, nieprzydatny, odważny, niezdecydowany, entuzjastyczny, apatyczny, elastyczny, uparty, pamiętliwy, skupiony, oszczędny, hojny, pracowity, wdzięczny, leniwy, uczciwy, skromny, zorganizowany, nieuczciwy, arogancki, zazdrosny, skromny, niedojrzały, szczery, optymistyczny, pesymistyczny, punktualny, pewny siebie, chaotyczny, pretensjonalny, ostentacyjny, inny … (jaki?).

Zapisz lewą ręką (o ile jesteś praworęczny) 3 cechy z powyższej listy, które uważasz za najgorsze. Następnie prawą ręką, o ile jesteś praworęczny, te cechy, które uważasz za najmocniejsze. Leworęczni wykonują ćwiczenie odwrotnie, czyli prawą ręką zapisują najgorsze cechy, a lewą najlepsze.

Na koniec po wykonaniu ćwiczenia jeszcze raz zastanów się, jak w skali 1-10 swoją określasz pewność siebie.

Ćwiczenie jest oparte na badaniach psychologa Pablo Brinola, który zasłynął z przeprowadzenia bardzo ciekawych doświadczeń. Oto linki do niektórych z nich: 1, 2.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, w tym także w sprawie sesji coachingowych oraz warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Małgorzata Wąsowska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: