coaching4smart

Model sesji coachingowej – CARE

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 03/01/2013 at 05:00

Model CARE pozwala uporządkować cały proces coachingowy, generować pomysły i je weryfikować w jakim stopniu są możliwe do wdrożenia. Model ten jest stosowany cyklicznie i nie kończy się na jednorazowej analizie. Ważnym elementem jest tego modelu jest działanie i wyciąganie wniosków, które są pomocne i będą używane w przyszłości.

C (ang. Concept)
Pierwszym etapem jest ustalenie celu bądź sytuacji nad którą Klient chciałby pracować. Cel powinien być określony na zasadzie celu SMARTER ( z ang. od pierwszych liter:  S – Specific and clear (specyficzny, konkretny, jasny), M – Measurable (mierzalny), A -Attainable (osiągalny), R- Relevant (istotny), T – Time-bound (osadzony w czasie, określony czas), E – Exciting (ekscytujący), R – Recorded ( zapisany)).
Na tym etapie sprawdzamy również zasoby, którymi dysponuje Klient.

Co chciałbyś zrobić?
Jak chcesz to zrobić?
Czego użyjesz, aby osiągnąć cel?

A (ang. Action)
Powstały pomysł prztwarzamy na plan działania, zwiększamy świadomość Klienta jaką drobę będzie musiał przebyć, aby osiągnąć cel.

Co musi się stać, abyś osiągnął cel?
Jaka będzie kolejność działań?
Co zrobisz w pierwszej kolejności?

R (ang. Reflection)
Analiza działań w stosunku do zmian i efektów, które Klient chce, aby się pojawiły. Sprawdzenie istotności celu.

Po co chcesz to osiągnąć?

E (ang. Evaluation)
Ocena pomysłu i planu działania w kontekście zmiany. Decyzja czy Klient chce pracować nad celem.

W jakim stopniu ten cel wpłynie na Ciebie?
Co się zmieni?

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować w sprawie sesji coachingowych oraz warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Dominika Piórecka

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: