coaching4smart

Storyboarding jako metoda planowania

In Codzienne wpisy o narzędziach w coachingu on 06/09/2012 at 05:00

Narzędzie to zostało pierwszy raz użyte oraz spopularyzowane przez Walta Disneya (1928r.) jako narzędzie do planowania filmów animowanych. Disney chcąc zrealizować film animowany potrzebował ogromnej ilość rysunków. Zarządzanie ilością oraz kolejnością rysunków było prawie niemożliwe dlatego zaczęto przypinane je do ścian w studio. W ten sposób z łatwością można było określić postęp prac oraz dodawać bądź odrzucać poszczególne ujęcia.

Metoda ta służy w coachingu zespołowym do planowania strategicznego lub w coachingu indywidualnym do planowania np. kariery.

Narzędzie to zapewnia strukturę i porządek myśli/pomysłów, ale również pozwala na zmiany poprzez przegrupowanie, dodanie i usuwanie pomysłów. Każdy uczestnik ma poczucie tworzenia planu co  później jest kluczem przy jego wdrażaniu.

Etapy stosowanie metody:

1. Ustalenie celu/problemu.

2. Tworzenie (można użyć metody zwanej „burzą mózgów”) i wypisanie wszystkich pomysłów, każdy na osobnej kartce.

3. Umieszczenie pomysłów na tablicy bądź ścianie i dopisanie jeśli pojawiły się jakieś nowe.

4. Przejrzenie wszystkich pomysłów w celu ich doprecyzowania oraz sortowanie według zawartości.

5. Dodanie głównych kategorii, zawierających ogólne informację a poniżej podtytułów, które będą zawierały pomysły.

6. Grupowanie i przegrupowywanie pomysłów aż do momentu kiedy będą wszystkie kroki do celu ustalone.

7. Gotowa strategia.

Storyboarding może mieć inną wersję i być podzielone na dwa etapy: myślenie twórcze oraz myślenie krytyczne. W pierwszym etapie chodzi o wygenerowanie jak najwięcej pomysłów. Natomiast w drugim etapie pomysły poddawane są krytyce i ułożeniu ich według hierarchii. W tej fazie eliminuje się część pomysłów (np. te które się powtarzają) oraz szuka się kierunku/”trendu”, w którym zmierza projekt.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować w sprawie sesji coachingowych oraz warsztatów i szkoleń, prosimy napisz do nas.

Autorka wpisu: Dominika Piórecka

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s